Page 60 - EnterDC ONLINE
P. 60
KŘÍŽEM KRÁŽEM: MAS LABSKÉ SKÁLY
KVALITNÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA
DĚČÍNSKU JE PRO NÁS PRIORITOU
O významu místního akčního plánování a aktivitách, které přispívají ke zvýšení kvality
vzdělávání na Děčínsku, hovořili členové realizačního týmu projektů MAP I a MAP II pro
SO ORP Děčín v čele s hlavní manažerkou Hanou Blažkovou z MAS Labské skály, z.s.
KŘÍŽEM KRÁŽEM Co je Místní akční plán rozvoje vzdělávání MAP vytváří motivující prostředí pro spolupráci
(MAP)? různých subjektů, pro ředitele a učitele je to
Jedná se o projekt, který již čtyři a půl roku re- především příležitost ke vzájemným konzul-
alizuje MAS Labské skály, z.s. ve spolupráci se tacím, k výměně zkušeností a ke spolupráci.
Statutárním městem Děčín. MAP je především U dětí a žáků se zaměřujeme zejména na
o spolupráci partnerů, kteří svou činností zasa- rozvoj kariérového poradenství, podporu
hují do vzdělávání dětí a žáků do 15 let, to zna- gramotností a osobnostní rozvoj. Zřizovatelé
mená MŠ, ZŠ, ZUŠ, CDM, DDM, mateřská centra škol mají možnost navázat mezi sebou spolu-
a další organizace či subjekty v této oblasti práci, vyměňovat si zkušenosti, a především
včetně jejich zřizovatelů. Prioritně je zaměřen díky projektu MAP mají možnost čerpat pro
na rozvoj kvalitního společného vzdělávání, školy podporu z různých dotačních programů
umožňuje přinášet novou inspiraci do území a zaměřených na vzdělávání. Plánované projekty
přenášet dobrou praxi i z jiných regionů. MAPy musíbýtobsaženyv tzv.Strategickémrámci,což
jsou realizovány napříč celou ČR, jsou vždy je vlastně zásobník projektů jednotlivých škol
zaměřeny na konkrétní území, v našem případě a školských zařízení v území, který průběžně ak-
je to Děčínsko. tualizujeme. Jednoduše řečeno je snahou MAP
zlepšení kvality vzdělávání v území.
Máte za sebou realizaci projektu MAP I a ny-
ní realizujete navazující projekt MAP II. Co Pro představu - s kolika školami a škol-
60 přinášíMAPjednotlivýmaktérůmv území? skými zařízeními v území spolupracujete?