Page 27 - EnterDC ONLINE
P. 27

DIVADLO: ROZHOVOR – ONDŘEJ BENEŠ

autor fotografie: Lucie Frantová

                                                                                              DIVADLO

                                  POD TAKTOVKOU
                                     ARCHITEKTA

Až se na podzim půjdete podívat do děčínského divadla, možná vás překvapí jeho
nový vzhled. Novou výmalbu interiéru si vzal na starost městský architekt Ondřej
Beneš, který se po dohodě s ředitelem divadla Jiřím Trnkou rozhodl pro viditelnější
změnu, než jaká byla původně plánována. Šlo především o celkové sladění interiéru
a o to, aby toto řešení bylo„srozumitelné a zároveň svébytné“.

Jak jste se jako městský architekt dostal       Vám se původní barevnost nelíbila?            27
k řešení barevnosti interiérů divadla?          Musím přiznat, že moc ne. Už když jsem byl
I drobné korekce již rozběhlých projektů        v  divadle poprvé (v Děčíně jako městský
jsou jednou ze součástí mé běžné práce.         architekt působím tři roky), jsem měl
Raději u důležitých akcí konzultuji a zasahuji  z interiéru hlavního sálu smíšené pocity.
do projektů hned od začátku, případně           Jak jste tedy postupovali?
spolupracuji i na tvorbě zadání, zde jsem       Nastudovali jsme dostupné podklady a foto-
se k  celému dostal až v  úplně závěrečné       dokumentaci. Záběrů z  doby, kdy to ještě
fázi. V  divadle se nynější úpravy týkají       nebylo divadlo, ale šantán s  vyhlášenou
především statických zajištění. Barevnost       hospodou a hotelem, je jen několik.Vycházeli
měla být pouze převzata původní. Po mém         jsme tedy i z obdobných divadelních staveb
povolání na místo jsme se ale i spolu s panem   té doby. Určitě jsme se nechtěli vrátit
ředitelem rozhodli, že barevnost interiérů      zpět do dob, kdy objekt ještě jako divadlo
revidujeme radikálně.
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32