Page 27 - EnterDC ONLINE
P. 27
DIVADLO: ROZHOVOR – ONDŘEJ BENEŠ
autor fotografie: Lucie Frantová
DIVADLO
POD TAKTOVKOU
ARCHITEKTA
Až se na podzim půjdete podívat do děčínského divadla, možná vás překvapí jeho
nový vzhled. Novou výmalbu interiéru si vzal na starost městský architekt Ondřej
Beneš, který se po dohodě s ředitelem divadla Jiřím Trnkou rozhodl pro viditelnější
změnu, než jaká byla původně plánována. Šlo především o celkové sladění interiéru
a o to, aby toto řešení bylo„srozumitelné a zároveň svébytné“.
Jak jste se jako městský architekt dostal Vám se původní barevnost nelíbila? 27
k řešení barevnosti interiérů divadla? Musím přiznat, že moc ne. Už když jsem byl
I drobné korekce již rozběhlých projektů v divadle poprvé (v Děčíně jako městský
jsou jednou ze součástí mé běžné práce. architekt působím tři roky), jsem měl
Raději u důležitých akcí konzultuji a zasahuji z interiéru hlavního sálu smíšené pocity.
do projektů hned od začátku, případně Jak jste tedy postupovali?
spolupracuji i na tvorbě zadání, zde jsem Nastudovali jsme dostupné podklady a foto-
se k celému dostal až v úplně závěrečné dokumentaci. Záběrů z doby, kdy to ještě
fázi. V divadle se nynější úpravy týkají nebylo divadlo, ale šantán s vyhlášenou
především statických zajištění. Barevnost hospodou a hotelem, je jen několik.Vycházeli
měla být pouze převzata původní. Po mém jsme tedy i z obdobných divadelních staveb
povolání na místo jsme se ale i spolu s panem té doby. Určitě jsme se nechtěli vrátit
ředitelem rozhodli, že barevnost interiérů zpět do dob, kdy objekt ještě jako divadlo
revidujeme radikálně.